Trending

  • Binnen twee weken live met dexport Shop Launch Los geht's
  • Lokalisatie nodig? Regel je Duitse retouradres via Dexport Los geht's
  • Zes maanden gratis op Kaufland verkopen?Los geht's
  • Je groei versnellen op Amazon? Los geht's
  • Samenwerken met het beste Duitse marketingteam in Nederland? Los geht's
  • Je verkoop boosten met ons Duitse influencer netwerk? Los geht's

Zes tips voor een succesvolle tv-campagne-redirect

E-commercebedrijven veroveren Duitse markt via televisie Afgelopen maand hebben we al bericht over de trend dat steeds meer e-commercebedrijven hun marketingmix met tv-commercials uitbreiden. Tv-reclame is heel geschikt voor snelle branding, maar ook een prijzig marketingkanaal. Veel e-commercebedrijven staan nog sceptisch tegenover tv-commercials omdat de impact ervan moeilijker te meten is dan die van online marketingactiviteiten. Volgens Duitse media-experts wordt met de volgende zes tips de invloed van tv-campagnes voor e-commercebedrijven beter inzichtelijk. 1. Begin klein Kies voor een kleinere nichezender die bij uw doelgroep aansluit (bijvoorbeeld sportzenders). De kosten zijn lager en u kunt met minder risico de eerste tv-ervaringen opdoen. 2. Uitzenden als de alertheid het grootst is Zorg er in geval van een kleiner budget voor dat de spots vooral ‘s ochtends of ‘s middags uitgezonden worden. Kijkers zijn dan eerder geneigd om voor meer informatie naar uw site te surfen dan tijdens primetime. Tijdens primetime laten kijkers zich minder door internet afleiden. Bovendien wijst onderzoek uit dat het bouncepercentage aan het eind van een reclameblok hoger is omdat mensen weer tv willen kijken. 3. Kort en krachtig Te lange tv-spots zijn prijzig en kunnen kijkers irriteren. Een (goede) spot van 20 seconden is voldoende om kijkers te verleiden om uw website te bezoeken. 4. Is de server klaar voor extra bezoeken? Met een tv-reclame bereikt u een grotere doelgroep en kunt u een sterke trafficgroei verwachten. Check daarom vóór de eerste uitzending of de server van uw website meer bezoeken aankan. Als bezoekers de site niet kunnen bereiken, zorgt dat voor een eerste negatieve indruk en loopt u omzet mis. 5. Keywords afstemmen De meeste bezoekers die uw tv-commercial gezien hebben, zullen via zoekmachines op uw website komen. Stem daarom ook uw SEO- en SEA-campagnes af op de keywords uit de tv-reclame. 6. Gebruik tv-synchronisatie Tijdens de uitzending van uw tv-spots is het aan te bevelen om met daarop afgestemde SEA-campagnes boven aan de zoekresultaten te staan. Op deze manier wordt de door de tv-reclame getriggerde bezoeker direct naar uw website geleid en gaat hij niet naar de concurrentie. Het is ook aan te bevelen dat, als uw tv-reclame over een bepaald product gaat, dit product ook prominent op de homepage te plaatsen zodat de bezoeker het meteen vindt. Als u met al deze punten rekening houdt en de tv-spots meerdere keren zijn uitgezonden, kunt u onderzoeken of de investering in tv-reclame meteen al een succes was. Voor een diepgaande conclusie is toereikende beschikbaarheid van data van belang. Daarom is het niet voldoende om twee keer een spot uit te zenden en conclusies te trekken. Het is aan te bevelen om met verschillende uitzendtijden en programma’s te testen.]]>