Wenn nicht jetzt, wann dann?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

(Vertaling: Als het nu niet gebeurt, wanneer dan wel?) Bereid je voor op 2016: hét jaar van de belangrijkste sportevenementen voor Duitsland! Wat verbindt Rio de Janeiro, Melbourne, Polen en Frankrijk? Precies: geweldige sportprestaties van Duitse topsporters op het gebied van handbal en tennis, maar ook de aankomende grote sportevenementen zoals het EK voetbal in Frankrijk en de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Het jaar 2016 begon grandioos voor de Duitse topsporters. Angelique Kerber won zestien jaar na Steffi Graf eindelijk weer een toptennistoernooi: de Australian Open in Melbourne. Heel Duitsland ging los op social media en in de kranten. Een dag later wonnen de Duitse handballers ook nog de EK-finale tegen de favoriete Spanjaarden. Werkelijk heel Duitsland staat op zijn kop. Duitsers zijn echte sportfanaten geworden. Bent u actief in de sportbranche of behoren sportfans tot uw doelgroep? Dan is het verstandig om gebruik te maken van de actuele situatie en mee te liften op de hype. Sportsuccessen blijken een positief effect te hebben op de algemene interesse in diverse sporten. Na de WK-winst voor het Duitse team in 1990 meldden zich rond de 100.000 nieuwe leden bij de Duitse voetbalamateurclubs. De winst in 2014 had volgens de Duitse voetbalbond in verband met demografische veranderingen een iets minder spectaculair effect, maar de gestegen interesse was toch duidelijk merkbaar. Ook het sportjaar 2016 kan dus zorgen voor een hoop enthousiaste nieuwe sporters, die natuurlijk uitgerust moeten worden met passende kleding en andere sportartikelen. Komende zomer vindt het EK voetbal in Frankrijk plaats, waarbij de regerend wereldkampioen Duitsland weer een grote kans op de titel maakt. Ook zijn in augustus 2016 de Olympische Spelen in Rio de Janeiro, waarbij onder andere ook de handballers weer in actie zullen komen. 2016 biedt dus genoeg mooie sportwedstrijden voor elke sportfan. Als u van plan bent om sportkleren of zelfs uw eigen sportcollectie in Duitsland te gaan verkopen, dan is het nu de beste gelegenheid, want Duitsers zijn meer geïnteresseerd in sport dan ooit. Deutschland-Fans-2 Maar niet alleen de actieve sporters bieden kansen op de Duitse markt, want ook de sportfans die liever voor de tv toekijken en aanmoedigen, zijn een interessante doelgroep. Nederlandse bedrijven blinken uit in het verzinnen van de meest uiteenlopende gadgets en fanartikelen voor sportfans. Waar het er bij het meeleven met een sportevenement in Duitland vroeger nog vrij rustig aan toeging, zijn sinds het WK 2006 alle remmen los. In de grote steden in het hele land vult public viewing pleinen en parken en wie zonder vlaggetje, petje of ander fanartikel op pad is, valt uit de toon. Ondernemers die niet bang zijn om op creativiteit in te zetten en daarnaast over hun Nederlandse trots heen kunnen stappen, kunnen juist dit jaar grote stappen in Duitsland maken.    Voor welke strategie u ook kiest, zet hierbij in op een efficiënte marketingaanpak met meerdere kanalen om uw doelgroep zo goed mogelijk te bereiken. Wilt u weten hoe u de Duitser het beste kunt bereiken? Dexport helpt u graag verder.]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…