Verkopen via Amazon in Duitsland

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

Verkopen via Amazon in Duitsland Amazon wil zijn groei verder doorzetten door zijn assortiment verder uit te breiden. Dat doet het bedrijf door zijn platform open te stellen voor retailers, producenten en webwinkeliers. Door de hoeveelheid van aanbieders en producten heeft Amazon inmiddels de grootste dekking in Duitsland en vindt men er doorgaans het meest scherpe aanbod. Dat is een belangrijke reden voor vele Duitse consumenten om hun zoektocht te starten bij Amazon. De vraag is of uw producten er al tussen staan? Voor u als ondernemer biedt dit de kans om naast andere marketingchannels nu ook met Amazon extra groei te realiseren. U moet er wel rekening mee houden dat u een omzetcommissie moet afstaan van doorgaans 15%, afhankelijk van uw productcategorie. U treedt dan in de voetsporen van bedrijven als Fonq en Noppies die een behoorlijke groei doormaken in Duitsland.

Aan de slag met Amazon.de

Indien u uw producten via Amazon gaat verkopen, is het belangrijk om rekening te houden met een aantal zaken. Het is belangrijk dat u zich houdt aan de strenge juridische consumentenwetgeving en de strenge guidelines die Amazon hanteert. Dat laatste houdt in dat u de consument informeert over de verzendplaats van producten en de exacte levertijd. Als u zich hier niet aan houdt, dan riskeert u om door Amazon afgewezen te worden als verkoper. Dit risico kunt u beperken door met een centraal voorraadbeheersysteem te werken dat rekening houdt met alle kanalen waarop uw producten worden aangeboden. Amazon biedt twee abonnementsvormen aan. Als u minder dan veertig producten per maand verkoopt, dan is het Basic abonnement het meest geschikt voor u. U betaalt dan in plaats van maandelijkse kosten een vaste fee per product en een percentuele commissie afhankelijk van het product dat u verkoopt. Verkoopt u meer dan veertig producten, dan kiest u voor een Pro abonnement. Hierbij betaalt u maandelijks een vast bedrag en daarnaast een productafhankelijke commissie. Amazon biedt verkopers naast het platform ook de mogelijkheid om gebruik te maken van fulfillment. Het bedrijf neemt u in dat geval de logistiek en customer service uit handen. Uw producten liggen bij Amazon op voorraad en na een verkoop verpakt Amazon uw producten en verzendt deze naar uw klanten. Het verkopen via Amazon biedt u extra verkoopkansen. Ook kunt u Amazon inzetten als tool om te testen of uw product/marktcombinatie kans van slagen heeft op de Duitse markt, alvorens u overgaat tot het starten van een complete Duitse webshop.]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…