Onze geschiedenis

Wij zijn jouw online marketing specialist voor de Duitse markt.

Het ontstaan

Onze geschiedenis

In 2006 zag onze oprichter Andreas Giese een niche: een online marketing specialist voor de Duitse markt. Wat resulteert in Dexport. Andreas is geboren en getogen in Berlijn. Zijn Duitse roots en zijn passie voor online marketing bleken een gouden combinatie. Al snel was zijn vader, de Duitse advocaat Hans Giese, zijn eerste medewerker en vormden ze samen de basis van het bedrijf. Vanaf de beginfase ondersteunde het bedrijf klanten met een fullservice dienstverlening zoals vertalingen, online marketing en juridische dienstverlening. 

In de beginfase waren de meeste Nederlandse bedrijven echter nog niet bezig met online marketing over de grens. De export marketing verliep vooral via handelspartners en beurzen. Over de jaren heen veranderde dat en ontstond er steeds meer vraag naar de dienstverlening van Dexport. Dit heeft geresulteerd in een compleet team van Dexperteers en een aantal nieuwe labels die succesvol zijn uitgerold.

Inmiddels bieden we met ons jaarlijkse CrossBorder Event onze klanten en relaties een kennisplatform en netwerkmogelijkheid over crossborder groei. Op het event presenteren internationale koplopers hun beste praktijkcases en wordt de CrossBorder Top 30 bekendgemaakt. Dit is een lijst van snelgroeiende Nederlandse bedrijven over de grens. Hiermee zetten we deze bedrijven in het zonnetje, wat goed aansluit bij onze missie.

In 2015 zag ons zusterbedrijf ProfitWiser het licht. het bedrijf is een spinoff van Dexport. De mede oprichter van ProfitWiser, Nam Nguyen werkte meer dan 10 jaar mee aan het succes van Dexport en zette binnen het bedrijf de Amazon afdeling op. ProfitWiser is een gespecialiseerde marketing tool voor Amazon. 

Work hard, play hard

Wil jij ons team komen versterken?