Dexport Insights

Branche-informatie

Brabantia CrossBorder Insight – Multichannel marketing in de EU

Brabantia, wie kent het niet, maakt het leven graag mooier met prachtig ontworpen productconcepten die prettig zijn in gebruik. Stefan Kersten is Director Ecommerce | Trade Marketing bij Brabantia en vertelt over hun international marketingstrategie die vanuit Nederland wordt uitgezet.

Social Media trends voor 2017 Duitsland

Social Media Trends Duitsland 2018

Als ondernemer weet u als geen ander hoe u social media toepast in uw marketingstrategie en welke social media kanalen in Nederland voor u het meest interessant zijn. Maar weet u ook wat de Social Media Trends voor Duitsland zijn? Wij deelden al eerder met u welke social media kanalen het meest populair zijn in Duitsland. Hierbij kon u al zien dat er wezenlijke verschillen zijn tussen de Nederlandse en de Duitse markt. Afgelopen jaar veranderde er nogal wat op social media gebied. Facebook laat gebruikers Live Video’s posten, Instagram, Facebook en influencers marketing haken met storytelling in op de brand awareness van merken in Duitsland. Daarnaast blijft XING onverminderd populair met 9,6 miljoen leden. Ook wordt visualisering steeds belangrijker. Door het gebruik van de smartphone is het belangrijk dat in één oogopslag veel informatie wordt gegeven. Welke e-commerce trends zijn er nog meer te zien in Duitsland?

Proflags Duitse markt

Duitse contentmarketing leidt voor ProFlags tot booming business

Contentmarketing heeft traditionele reclame definitief vervangen. Toch blijkt het maken van content die raakt een grote uitdaging. Hoe zorgt u ervoor dat uw contentmarketing werkt? Volgens het bedrijf ProFlags, winnaar van de CrossBorder Top 30, is consistente contentmarketing essentieel. Aan de hand van een stappenplan voor de contentmarketing heeft ProFlags hun producten op de Duitse markt doorvertaald naar de domeinnamen, zoals beachflags.com/de en roll-up.com/de. En met succes, want het bedrijf uit Zeewolde verkoopt online o.a. beachflags, roll up banners, vlaggen en vlaggenmasten in tien verschillende landen. Waaronder een groot aanbod binnen de Duitse markt. Vorig jaar eindigde het Zeewoldense bedrijf op plek 6 binnen de CrossBorder Top 30, Dit jaar dus op de 1e plek. Bekijk HIER de volledige top 30. “Het was een grote verrassing om deze prijs te winnen”, aldus Harold Riepema de managing partner van Proflags. “Het geeft voldoening en energie om door te gaan”.

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…