Dexport klanten


Heras had een Nederlandse blog over een oplossing voor een Amsterdamse fietsenprobleem. Het ging om de vele fietsen die werden vastgezet aan bouwhekken. Heras heeft hekken geïntroduceerd waarbij het onmogelijk is om een fiets aan vast te zetten. We hebben de campagne vertaald en er een ‘Berlijns-probleem’ van gemaakt. De blog is door verschillende media opgepakt.’ Naast het vertalen van Nederlandse content naar het Duits kan er ook specifiek voor de Duitse markt content gemaakt worden.
In Duitsland moet je voor een vast kippenhok een bouwvergunning aanvragen, maar voor een verplaatsbaar kippenhok niet. In de zoektermen zag ik terug dat er in Duitsland belangstelling is voor een mobiel kippenhok. Ik heb namens Animalhouseshop.de een persbericht geschreven in Jip-en-Janneketaal met de juridische uitleg op het gebied van kippenhokken. Met deze content hebben we veel free publicity gekregen. Zelfs de nationale TV-zender VOX heeft aandacht aan het bericht besteed. De mobiele kippenhokken waren niet aan te slepen.’


Door de feed te optimaliseren is de Google Shopping omzet bijna verdubbeld. Ik heb onder andere de producttitels aangepast zodat ze de belangrijkste Duitse keywords bevatten. Daarnaast hebben we ook gezien dat de meest verkochte kleuren van de merinowollen truien in Duitsland anders zijn dan Nederland. De top-sellers qua kleur heb ik een label gegeven en de biedingen verhoogd zodat ze nog beter gevonden en meer verkocht worden.’
De kleurrijke en uitgesproken prints worden erg op prijs gesteld door de Duitse mama’s en hun kids!” Vingino is na de eerste online stappen op de Duitse markt dan ook enthousiast om nieuwe businesskansen samen met Dexport op poten te zetten. Vingino zet hierbij in op onder meer brand-awareness, Google Shopping, Facebook-campagnes én website-optimalisatie.