Trending

  • Binnen twee weken live met dexport Shop Launch Los geht's
  • Lokalisatie nodig? Regel je Duitse retouradres via Dexport Los geht's
  • Zes maanden gratis op Kaufland verkopen?Los geht's
  • Je groei versnellen op Amazon? Los geht's
  • Samenwerken met het beste Duitse marketingteam in Nederland? Los geht's
  • Je verkoop boosten met ons Duitse influencer netwerk? Los geht's

Karnevalshopper.de groeit exponentieel

De Duitse economie groeit ondanks de crisis en dan vooral op het e-commercevlak. Met 50 miljard euro omzet is Duitsland na Groot-Brittanië Europa’s grootste online markt. De Duitse markt lijkt een paradijs voor Nederlandse bedrijven die hun e-commercegrenzen willen verleggen. Maar hoewel de markt volop mogelijkheden en kansen biedt, heb je toch te doen met de moeilijkste klant ter wereld. De Duitse consument is kritisch, wantrouwend en steeds goed geïnformeerd over zijn rechten. Misschien het tegenovergestelde van de Nederlandse consument, die wij gewend zijn.   Ook Hans de Greef, eigenaar van de webshop Karnevalshopper.de heeft ervaring met de Duitse consument opgedaan. ‘Je moet het grondig aanpakken, anders kun je er beter niet aan beginnen.’ Omdat hij in Nederland met zijn webshop voor carnavalskleding Feestshopper.nl al succesvol was, besloot hij met zijn idee ook de Duitse markt op te gaan.   Samen met Dexport, de e-commercespecialist op de Duitse markt ging De Greef aan de slag. Er werd een nieuwe webshop gebouwd waarmee hij zich kon onderscheiden van de concurrentie en ook kon voldoen aan de hoge eisen van de Duitse consument en de Duitse wetgeving. De basis voor een succesvolle start in Duitsland was gelegd. Een Duitse GmbH met een filiaal net over de grens kwam er nog bij en begin 2012 werd de webshop gelanceerd.   Ondersteund door diverse online marketingkanalen, waaronder advertentiecampagnes op Google, viel de webshop in de smaak bij de oosterburen. ‘Het was meteen boem! We kregen direct veel orders uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland,’ aldus De Greef. En een goede start vraagt om een goed vervolg. Naarmate de webshop zich ontwikkelde en groeide, groeide ook De Greef. Onder meer nam hij een Duitse medewerkster aan, die de Duitse look & feel van Karnevalshopper.de verder kon benadrukken en aanvragen per mail of telefoon in correct Duits ging beantwoorden.   Met een strategie gericht op de Duitse markt en de Duitse consument wil De Greef zijn omzet verder verhogen. ‘Binnen drie jaar moet Karnevalshopper.de winstgevend zijn,’ zegt De Greef. ]]>