Is uw Duitse site klaar voor Mobilegeddon 2? De Duitse markt wel!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

mobile first strategy? Duitsers gebruiken dagelijks hun smartphone gemiddeld bijna een uur langer dan hun desktopcomputer. Niet alleen de verblijfsduur, maar ook applicaties zijn uitgebreider geworden. Mobiele toestellen worden niet alleen voor communicatie en sociale netwerken gebruikt, maar ook voor reisschema’s, navigatie en natuurlijk ook voor online zoekopdrachten. Google speelt hierop in met zijn nieuwe algoritme: Mobilegeddon 2. Vanaf mei gaat Google mobielvriendelijke sites nog hoger in de zoekresultaten zetten dan nu het geval is. Bezoekers met mobiele toestellen kunnen dus sneller meer websites vinden die relevant en mobielvriendelijk zijn. Als uw site mobielvriendelijk is, hoeft u zich nergens zorgen over te maken, maar… Is uw site mobielvriendelijk? Test uw pagina hier! Wat verstaat Google onder mobielvriendelijk?

  • Sites zonder Flash
  • Buttons waar bezoekers makkelijk op kunnen klikken
  • Teksten die bezoekers niet handmatig moeten vergroten
  • Sites die zich aanpassen aan het formaat van het scherm van het desbetreffende mobiele toestel 
Als uw site niet mobielvriendelijk is, bestaat het gevaar van een trafficdaling. Sinds de eerste Google mobile update in 2015 hebben niet mobielvriendelijke websites een daling van gemiddeld 10% moeten incasseren. Heeft u hulp nodig bij het mobielvriendelijk maken van uw site of uw mobiele strategie? Vraag Dexport om advies.]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…