Trending

  • Binnen twee weken live met dexport Shop Launch Los geht's
  • Lokalisatie nodig? Regel je Duitse retouradres via Dexport Los geht's
  • Zes maanden gratis op Kaufland verkopen?Los geht's
  • Je groei versnellen op Amazon? Los geht's
  • Samenwerken met het beste Duitse marketingteam in Nederland? Los geht's
  • Je verkoop boosten met ons Duitse influencer netwerk? Los geht's

Hoe Dutch Dandy met hosentraegerplatz.de Duitsland verovert

Bretels.nl opereert in Duitsland onder hosentraegerplatz.de. De webshop levert niche producten en doet dit niet onverdienstelijk. Daarnaast haakt het bedrijf hosentraegerplatz.de ook nog eens aan op de trend door te investeren in niche marktplaatsen. Bovendien hebben bretels in Duitsland en de Duitstalige landen in Europa een geweldige aftrek. Het Duitse broertje van de succesvolle webshop voor bretels is dan ook een opstap voor verdere expansie. Contentmarketing en SEO zijn hierbij essentieel om het groeiplan te realiseren.

Het ontstaan van Hosenträgerplatz

“De start van bretels.nl en zijn Duitse broertje hosentraegerplatz.de is eigenlijk een heel persoonlijk verhaal”, vertelt Hein Strijker, eigenaar van bretels.nl en hosentraegerplatz.de. Een levenslange passie en liefde voor de bretels leidden tot een webshop met een extreme positionering. Bretels.nl richt zich specifiek op de verkoop van bretels, ook tailor made. Al snel bleek dat de ambitie verder reikte dan Nederland: hosentraegerplatz.de was geboren.

De Duitser als big spender

Volgens Strijker verschilt de Duitse klant flink van de Nederlandse. “Er zijn twee opvallende verschillen. De eerste is dat de Nederlander op de centen zit en de Duitser een big spender is. Dus we zien dat het gemiddelde orderbedrag bij een Duitser een stuk hoger ligt dan bij een Nederlander.” Dit heeft echter ook een keerzijde. “Daarnaast zien we dat een Duitser vrij gemakkelijk veel bretels bestelt. Het aantal retouren in Nederland is nagenoeg nul, waar we in Duitsland zitten op een retourpercentage van twintig procent.”

SEO en contentmarketing

Om het merk sterk te positioneren op de Duitse markt worden SEO, Online Marketing en SEA ingezet. “Dexport stelt zich hierbij op in de rol van Marketingmanager Duitsland.” “De markt voor bretels is geen inpulsmarkt. Mensen gaan op zoek omdat ze een speciale aanleiding hebben voor bretels.” Ze willen de bretels als cadeau geven of willen deze bestellen om te dragen bij een huwelijk of andere speciale gelegenheid. “Daarop zijn we ook onze marketing gaan inzetten. ” verduidelijk Strijker. “Onze marketing is vrij simpel. Het is voornamelijk SEO, met een voorkeur voor content.” Binnen de content wordt ingezet op twee pilaren. “Enerzijds spelen wij erg in op beleving. En anderzijds heel erg op productniveau. Dat betekent ook dat we de sitestructuur zo gebouwd hebben dat we werkelijk voor elk type gelegenheid content schrijven.”

Groeien van Duitsland naar PyongYang

Strijker droomt verder. “We zijn begonnen met bretels, we zijn uitgebreid naar Hosentraegerplatz.de in Duitsland. Daar overheen hebben wij nog een paraplumerk en dat is Dutch Dandy. Dat staat voor te willen opvallen, zonder jezelf té serieus te nemen, met accessoires. ” “We willen de dandy behoeden voor uitsterven. En een flagshipstore openen in Pyongyang, waar de dandy echt al uitgestorven is.”

Bekijk het volledige interview met Hein Strijker!

]]>