Trending

  • Binnen twee weken live met dexport Shop Launch Los geht's
  • Lokalisatie nodig? Regel je Duitse retouradres via Dexport Los geht's
  • Zes maanden gratis op Kaufland verkopen?Los geht's
  • Je groei versnellen op Amazon? Los geht's
  • Samenwerken met het beste Duitse marketingteam in Nederland? Los geht's
  • Je verkoop boosten met ons Duitse influencer netwerk? Los geht's

Hashtag-campagnes zijn dé trend op socialmediavlak

Bijna iedereen kent hem en bijna iedereen gebruikt hem: de hashtag (#). Binnen social media is de hashtag niet meer weg te denken. Ook al is het maar een teken, op Twitter en Instagram kunt u hiermee alle emoties, vaardigheden, successen of producteigenschappen naar voren brengen. Ook in Duitsland is de hashtag niet meer weg te denken in de wereld van de social media. Uit een onderzoek blijkt namelijk dat in Duitsland ongeveer 80% van de ondervraagde internetgebruikers de hashtag al kent. Hét teken van 2015 heeft zich dus eindelijk ook daar gevestigd. Hashtags worden gebruikt om woorden of begrippen in berichten te linken, om deze berichten bekender te maken of meer aandacht te geven. Twitter heeft onderzoeksbureau TNS Infratest opdracht gegeven om te analyseren welke invloed de populaire hashtag heeft op de Duitse internetgebruiker. Volgens dit onderzoek maken vooral mannen (85%) gebruik van de hashtag en onder hen vooral de leeftijdsgroep van 20 – 29 jaar (88%). De meeste ondervraagde deelnemers associëren de hashtags alleen maar met positieve eigenschappen, zoals ‘modern’ (75%), ‘innovatief’ (60%) en ‘toekomstgericht’ (59%). 69% denkt bij een hashtag direct aan Twitter.   Producten sneller vinden Behalve privégebruikers ontdekken ook adverteerders steeds vaker de hashtag voor hun  bedrijf. Bijna elke tweede consument (49%) ziet de hashtag als een goede mogelijkheid om producten sneller te vinden. Interessant hierbij is dat een derde van alle gebruikers regelmatig actief wordt op internet, nadat hij/zij een hashtag in de advertentie gezien heeft. Een hashtag-campagne is dus dé socialmediatrend. Belangrijk hierbij is om de juiste hashtags te vinden. Zij moeten bij het merk en bij de content passen, anders zijn ze nutteloos en leveren ze geen resultaat op. Drie #’s zijn voldoende Ook in Duitsland is het mogelijk om op Instagram te adverteren. Naast Twitter is Instagram hét kanaal om op hashtags in te zetten. Het is aan te raden om hier rond de drie of vier hashtags te gebruiken om de doelgroep optimaal te bereiken. Belangrijk is dat de hashtags aansluiten op het onderwerp en dat deze de foto op Instagram ondersteunen. Wie graag zijn aantal volgers op Instagram drastisch wil verhogen, kan overwegen om vooral de volgende hashtags te gebruiken: #love en #photooftheday. Op Instagram zijn deze hashtags namelijk de meest populaire hashtags in 2015. Het wordt dus de hoogste tijd om in 2016 uw socialmediakanalen uit te breiden en vooral Twitter en Instagram mee te nemen. Voor meer tips om in de #instamood te komen, houd onze Facebook-pagina en ons blog in de gaten of #follow ons op Facebook.]]>