Trending

  • Binnen twee weken live met dexport Shop Launch Los geht's
  • Lokalisatie nodig? Regel je Duitse retouradres via Dexport Los geht's
  • Zes maanden gratis op Kaufland verkopen?Los geht's
  • Je groei versnellen op Amazon? Los geht's
  • Samenwerken met het beste Duitse marketingteam in Nederland? Los geht's
  • Je verkoop boosten met ons Duitse influencer netwerk? Los geht's

Google AdWords en de Duitse B2B-markt: de 9 succesformules

Tip 1: Website afstemmen op en optimaliseren voor mobiele B2B-klanten De eerste informatiebronnen zijn tegenwoordig vaak mobiele toestellen. Daarom is een goed geoptimaliseerde site een must have voor alle B2B-bedrijven. Het eerste contact met een potentiële B2B-klant vindt vaak plaats per telefoon. Daarom is het belangrijk om de mogelijkheden tot contact centraal op elke pagina te vermelden, met een call-to-actionbutton zowel op de desktop- als op de mobiele versie van uw website (telefoonnummer, e-mail en live-chat). Zorg voor een duidelijke structuur die een goed overzicht geeft van uw producten of dienstverleningen. Tip 2: Advertentiemiddel afstemmen op doelgroep Wie is uw doelgroep? Wat vindt uw doelgroep belangrijk? Wat onderscheidt u van uw concurrentie? Vermeld uw USP’s, bijv.: ‘Jetzt beim Testsieger Angebot anfordern’. Tip 3: Geschikte call-to-actionteksten verwerken in adteksten Verwerk de juiste call-to-actionteksten op uw site. ‘Downloaden’ of ‘jetzt anrufen’ is belangrijker voor de leadgeneratie dan ‘jetzt kaufen/bestellen’. Tip 4: Adverteer op het juiste tijdstip B2B-klanten googelen vaak tijdens kantoortijden. Pas in AdWords de tijdstippen aan waarop uw ads getoond worden. In het weekend heeft het vaak geen nut om een AdWords-campagne ingeschakeld te hebben, omdat het conversiepercentage dan vrij laag is. Tip 5: Maak gebruik van verschillende AdWords-kanalen Zichtbaarheid is essentieel voor leadgeneratie. Wij adviseren om behalve van Google Ads ook gebruik te maken van ads op partnersites van Google, bijv. GDN, Youtube en Gmail-postvakken. Tip 6: Remarketing-campagnes starten Investeer in een remarketing-campagne om potentiële klanten continu aan uw site te herinneren. Tip 7: AdWords-campagnes monitoren en evalueren Het is van belang voor b2c-sites, maar ook voor B2B-websites: campagnes monitoren en evalueren. Stuur uw campagne op de keywords die de meeste leads genereren. Verdeel het budget kostenefficiënt. Tip 8: Samen met uw partners groeien Niet alleen voor de fabrikant is AdWords van belang, maar ook voor de resellers. Integreer uw resellers op de website. Op deze manier kan binnen AdWords niet alleen de fabrikant, maar ook de reseller hiervan profiteren. Tip 9: AdWords internationaal uitbreiden en globaal groeien Met AdWords globaal groeien? U kunt makkelijk AdWords-campagnes opzetten voor verschillende landen en talen. Let op: internationale AdWords-campagnes werken alleen met een professionele B2B-site in de desbetreffende moedertaal. Wilt u advies voor uw B2B-strategie of heeft u hulp nodig bij de implementatie? Neem gerust contact op met Dexport: 088 – 33976 78.]]>