Bezoek het CrossBorder Event op 13 september : Bestel tickets met €100 korting. Gebruik kortingscode: Dexport2022  Naar de website

GIMBER razend populair op Amazon

Delen

Teleurgesteld door het zoveelste glas slechte wijn op een evenement, ging Dimitri Oosterlynck op zoek naar een alcoholvervanger met een kick. Hij bedacht GIMBER, een biologisch gemberconcentraat om puur of gemixt te drinken. Annabel Soenen kreeg de uitdaging om het stijlvolle drankje wereldwijd op de kaart te zetten. Samen met Dexport zet ze met succes in op de Amazon Marketplace in diverse Europese landen.

In een maand online

Amazon is het ideale platform om het product bij consumenten onder de de aandacht te brengen. Dat geldt zeker voor de Duitse markt, want 84% van de Duitse consumenten maakt gebruikt van Amazon. Samen met Dexport is GIMBER daarom gestart met de Duitse Amazon Marketplace. Annabel is enthousiast: “We wilden zo snel mogelijk live gaan en binnen een maand stond alles online.” Toen Duitsland goed liep, is de strategie verder uitgerold naar andere landen in Europa, waaronder Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje.

Dexport ondersteunt GIMBER volledig bij de verkoop via Amazon. Denk aan de technische inrichting, een sterke storefront, het juiste taalgebruik in ieder land, goede organische vindbaarheid en een passende advertentiestrategie binnen Amazon. “Wekelijks hebben we een meeting om de prioriteiten en issues te bespreken. Soms is dat iets technisch, maar we houden altijd de lange termijn in beeld,” aldus Annabel.

Merkbekendheid vergroten

De grootste uitdaging voor GIMBER is om op Amazon een goed merkverhaal neer te zetten. Annabel: “Als mensen nog nooit van GIMBER hebben gehoord, hebben ze geen idee wat het is. Het is net zoals bij parfum, je moet het een keer ervaren hebben. Online is dat een stuk lastiger dan in de winkel.”

Amazon is nu nog vaak de ‘last mile’: veel mensen kopen GIMBER online als ze al bekend zijn met het product. Daarom werken Dexport en GIMBER actief samen om de online merkbekendheid te vergroten met mooie foto’s en video’s, bijzondere recepten en storytelling rondom het merk.

Succesvolle samenwerking

De strategie wordt per land steeds specifieker afgestemd. Wat opvalt, is dat de smaakvoorkeuren verschillen per land. In Duitsland is de variant met minder suiker populair en in de UK is de nieuwste smaak met passievrucht favoriet. De behoeften van consumenten verschillen ook per land, vertelt Annabel: “Voor Franse klanten is ons merkverhaal heel belangrijk, maar in Duitsland gaat het vooral om prijspromoties.”

Annabel vindt de samenwerking met Dexport erg nuttig. Niet alleen voor de verkoop via Amazon, maar ook op breder vlak. “Laatst was ik bij een event van Dexport over online verkopen. Veel ondernemingen zitten met dezelfde problemen, zoals verpakkingen, productlanceringen en de logistiek. Samen we veel sneller oplossingen bedenken, dat scheelt veel tijd en gedoe,” besluit ze. Daarop kunnen wij maar één ding zeggen: proost op een succesvolle toekomst voor GIMBER!

 

Lees hier meer over de case van GIMBER

Wil jij weten waar jouw groeikansen liggen?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…