Duitsers kopen zichzelf uit de crisis

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

Begin 2013 koopt de Duitse consument voor het eerst weer net zo graag als vijf jaar geleden. Het Duitse marktonderzoeksbureau GfK heeft cijfers gepubliceerd waaruit blijkt dat, juist in tijden van crisis, de Duitse consument een belangrijke steun voor de conjunctuur is. Vooral dienstverbanden op hoog niveau, goede cao-akkoorden en een dalende inflatie bevorderen de Duitse koopkracht en -lust. Duitsers geven liever geld uit aan consumentengoederen dan het op een spaarrekening te zetten.

Ook de online handel profiteert hier natuurlijk van. Uit het nieuwste rapport van Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie voor online retailers, blijkt dat Duitsland ook hier toonaangevend is. Samen met het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk beheerst Duitsland 61 % van de totale Europese B2C e-commercesector. Duitsland heeft hier net de grens van 50 biljoen euro overschreden.

Volgens de prognose van Ecommerce Europe zal het percentage van de Europese interneteconomie van 3,5% richting 2016 verdubbelen en in 2020 zelfs verdrievoudigen. Dit komt doordat de e-commercesector nog steeds een snelle groei doormaakt. Daarnaast verwachten experts dat landen als Duitsland de achterstand op de mobiele handel snel inhalen en ook hier weer een boost op de online handel zullen creëren. Het optimisme van de Duitse consument en de te verwachten groei van de Duitse online handel geven de Duitse e-commercesector in ieder geval een positief vooruitzicht voor alle e-commercespelers in Duitsland.

]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…