Duitse online markt is Booming Business

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

Centre for Retail Research toont aan dat Duitsers gemiddeld drie keer vaker op het internet kopen dan andere Europese burgers. De gemiddelde orderwaarde bedraagt 62 euro, ook dit bedrag is hoger dan de bestedingen in andere landen in Europa. Het totale aantal online aankopen van 18,1 keer per persoon per jaar maakt Duitsland tot de koploper in Europa. Online omzet stijgt snel

Niet alleen qua gemiddelde orderwaarde en het aantal aankoopmomenten ligt Duitsland voorop, ook met de totale online omzet van 34,4 miljard Euro in 2013 behoort Duitsland tot de Top 3 van Europa. Alleen Groot-Brittannië ligt met een totale omzet van 46 miljard voor. Frankrijk ligt met 26,8 miljard Euro een stuk achter. Opvallend is dat de Duitse online markt in vergelijking met het jaar 2012 het hardst is gegroeid: de online omzet is met maar liefst 39,2% gestegen. Geen enkel ander Europees laat een dergelijke stijging zien. Zo staat Polen met een stijging van slechts 24% op de tweede plaats. Het verschil is dus enorm. Ook voor dit en volgend jaar zijn de cijfers veelbelovend: voor 2014 wordt een totale online omzet van 41,9 miljard in Duitsland verwacht. Een stijging van bijna 22%, terwijl de omzet in de offline markt niet meer dan 0,5% zal groeien.

Smartphone en tablet als opkomende aankoopmethodes

De PC is nog steeds goed voor ruim 91% van de online aankopen, echter blijkt er een opvallende trend in de statistieken te zijn: voor het aantal aankopen via mobile devices (smartphones & tablets) wordt voor dit jaar een stijging van 111,9% van de online omzet verwacht. Ter vergelijking: voor aankopen via de PC bedraagt de stijging slechts 13%. Deze bedragen kunnen door het stijgende aantal tablets en smartphones worden verklaard: bij jongeren tussen de 14 en 29 jaar bezit ruim 84% een smartphone, bij consumenten tussen de 30 en 49 jaar ruim 60% en bij consumenten vanaf 50 jaar is het percentage naar 34% gestegen. Ook het aantal tabletbezitters is tot 20% gegroeid en is goed voor maar liefst 10% van het internet gebruik. Deze statistieken tonen aan dat het belangrijk is uw website voor mobiel gebruik te optimaliseren. Ook de Google advertenties moeten hierop worden aangepast. Wij geven u hierover graag advies.

Aantrekkelijke productprijs maakt het verschil

Een bepalende factor voor het stijgende aantal online aankopen ligt onder andere in een lagere productprijs: consumenten kunnen producten en prijzen online makkelijker vergelijken. Ook zijn de speciale aanbiedingen en kortingen voor consumenten aantrekkelijk. In Duitsland zijn er, om hierop in te spelen, een aantal websites waarop veel kortingscodes aangeboden worden. Voor ondernemers kunnen dergelijke pagina’s nuttig zijn om de naamsbekendheid te vergroten en nieuwe klanten te winnen. Dexport adviseert u graag over het opbouwen van een groter affiliate netwerk en in linkbuilding naar uw website. Begin vandaag nog met het veroveren van de Duitse markt!

 ]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…