Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

  • Neem een Duitstalige medewerker in dienst (aanbevolen).
  • U kunt een bedrijf inschakelen dat voor u de telefoon opneemt en de klant daarna doorschakelt of een terugbelnotitie maakt.
  • Schakel een Duits callcenter in.
  • Het liefst besteedt men het Duitse klantcontact zo snel mogelijk uit aan een extern bedrijf. In de praktijk blijkt dit echter lastiger dan dat het lijkt. Het externe bedrijf (vaak een callcenter) heeft namelijk niet de benodigde product- en shopkennis in huis. Het is wel mogelijk om callcentermedewerkers op te leiden/te scholen. Vaak betekent dit echter een aanzienlijke investering in tijd en geld, waardoor er dan toch voor wordt gekozen om de Duitse klantenservice in-house op te zetten. Dat gebeurt meestal met Duitse native speakers en is naar mijn mening uiteindelijk de beste optie. Voor de kleinere budgetten blijkt de volgende constructie te werken, als een soort noodoplossing voor de eerste maanden. Het Duitse callcenter pakt de telefoon in native Duits op en schakelt vervolgens door naar het Nederlandse nummer. De klant wordt vervolgens in gebrekkig Duits verder geholpen door een Nederlandse medewerker. Sommige klanten kiezen in plaats van doorgeschakelde telefoontjes voor terugbelnotities en laten vervolgens enkele keren per week een Duitse parttime medewerker terugbellen. Deze budgetoplossingen zijn enkel geschikt voor de startfase, maar bieden wel uitkomst als een Duitse webshop als pilot wordt gezien en er geen budget is voor een Duitse (fulltime) medewerker.]]>

    Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
    Neem vrijblijvend contact met ons op.

    Redactie Dexport
    Redactie Dexport

    Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…