Wanneer zet u Duitse influencers in?
Influencers kunnen uw bedrijf helpen om een specifieke doelgroep op een effectieve manier te bereiken. Vaak worden de influencers door de lezers gezien als een betrouwbare bron van informatie. De volgers interesseren zich voor het leven van de influencer. Wanneer uw product, dienst of merk door een influencer wordt uitgelicht, bereikt u als bedrijf in één klap een groot deel van uw Duitse (potentiële) klanten. Kortweg kunt u Duitse influencer marketing binnen zowel de B2C als de B2B inzetten om:- Zichtbaarheid bij de lancering van een nieuw product te verhogen
- Social mediakanalen te promoten
- Engagement te creëren
Voorbeelden van Duitse influencer marketing
Een goed voorbeeld in de praktijk is de samenwerking tussen interieurblogger Kristina Steinmetz en kunstoffplattenonline.de. Als webshop leveren zij kwalitatief hoogwaardige kunststof platen op maat. Een grote doelgroep van kunstoffplattenonline houdt zich bezig met DIY! Om deze doelgroep te bereiken wordt interieurblogger Kristina Steinmetz ingeschakeld. Zij maakt nieuwe ontwerpen met de producten van kunststoffplattenonline.de. Op deze manier inspireert zij haar lezers met veelzijdige ontwerpen. Het leuke is dat de ontwerpen de interieurblogger een lange termijn werkrelatie heeft opgeleverd met haar DIY creaties. Bovendien laten we met deze case zien dat influencer marketing zich niet per se beperkt tot de fashion-branche en de promotie van glamorous producten.Promoten van sociale mediakanalen
Misschien heeft uw merk voldoende naamsbekendheid, maar kunnen de sociale mediakanalen nog wat promotie gebruiken. U heeft bijvoorbeeld net een Instagram-pagina opgezet, maar deze heeft nog geen significant bereik. Influencer marketing kan in zo’n geval helpen het bereik te vergroten en de interactie te stimuleren. Takeovers zijn hier een goed voorbeeld van. De bedoeling van een takeover is dat de influencer het account van een bedrijf of merk voor een bepaalde tijd overneemt. Omdat deze influencer gedurende deze periode op uw sociale mediakanaal te vinden is, zal deze veel volgers van zichzelf meenemen naar uw account. Het autoverhuurbedrijf Sixt Duitsland koos voor een overname van Instagram en legde 2 dagen verantwoording af in handen van professionele fotografen. De inhoud van de overname is te vinden onder de hashtag #sixtmoments . Elke takeover werd aan de influencers betaald, omdat zij het merk een boost gaven via visuele postings naar de geïnteresseerde doelgroep.Engagement via Caro Daur
Influencer marketing via Blogger door Mister Spex
De modebloggers Desi, Magdalena, Jamina, Nina, Ricarda, Nisi en Marina hebben 12 fantastische speciale eyewear-modellen ontworpen. Exclusief voor Mister Spex. Met als doel consumenten zoals u te inspireren.
De invloed van online influencers kan de doelgroep aanzetten tot het klikken naar uw Duitse website. Om dit doel door de inzet van influencer marketing te behalen, is het belangrijk om na te gaan waar uw doelgroep zich precies bevindt. Daarnaast is het belangrijk om na te gaan op welke kanalen de influencer uw de doelgroep het beste bereikt. Misschien heeft de influencer een Snapchataccount met veel volgers, maar maakt uw Duitse doelgroep geen gebruik van dit social medium. Het is raadzaam om hier, al dan niet samen met de influencer marketeer, eerst goed onderzoek naar te doen.
Kortom, influencer marketeers kunnen u helpen uw merk onder de aandacht te brengen onder een groot én geïnteresseerd publiek. Iets om bij uw online marketingcampagnes rekening mee te houden. Interesse in Duitse influencer marketing? Het team van de Duitse markt helpt u graag.