Trending

  • Binnen twee weken live met dexport Shop Launch Los geht's
  • Lokalisatie nodig? Regel je Duitse retouradres via Dexport Los geht's
  • Zes maanden gratis op Kaufland verkopen?Los geht's
  • Je groei versnellen op Amazon? Los geht's
  • Samenwerken met het beste Duitse marketingteam in Nederland? Los geht's
  • Je verkoop boosten met ons Duitse influencer netwerk? Los geht's

Welke Duitse betaalmethoden zijn noodzakelijk voor uw webshop?

In Duitsland worden andere online betaalmethoden aangeboden dan in Nederland. iDEAL zoals wij in Nederland kennen, is er niet bekend. Ook is internetbankieren er minder populair. Hoe betalen de Duitsers online? Met de juiste betaalmethoden kunt u de conversie van uw webshop aanzienlijk verhogen en het percentage winkelwagenverlaters flink verlagen. Daarom zetten we in deze blog de Duitse betaalmethoden op een rij die noodzakelijk zijn voor uw webshop.

Welke Duitse betaalmethoden kiest u?

Voor de Duitse online shopper spelen veiligheid (80,2%) en betrouwbaarheid (72,2%) van een betaalmethode een belangrijke rol bij het kiezen van een bepaalde betaalmethode (ECC Köln, 2015). Ook vinden consumenten het belangrijk (69,9%) dat gebruikers- en klantgegevens veilig worden behandeld, zodat de privacy van de klant niet in het gevaar komt. Hiernaast is het voor de Duitse online shopper belangrijk dat zij gemakkelijk hun geld teruggestort krijgen. Wanneer zij een product retour sturen (57,1%) willen Duitse online consumenten liever niet dat gebruik gemaakt wordt van bijkomende kosten (56,6%). Ook dient de betaalmethode eenvoudig en makkelijk te zijn (49,1%). Iedere doelgroep heeft hierbij een eigen voorkeur voor een betaalmethode. Hoe meer betaalmethoden u aanbiedt, hoe groter de kans is dat een webshop-bezoek converteert in een aankoop. Op de Duitse markt mogen onderstaande betaalmethoden niet ontbreken bij uw webshop:

Achteraf betalen

Achteraf betalen of Kauf auf Rechnung blijft een populaire betaalmethode in Duitsland. Het houdt in dat klanten pas betalen als de producten geleverd zijn. Wanneer u achteraf betalen als mogelijkheid aanbiedt, verlaagt u daarmee de kans dat de klant zijn aankoop niet afrondt met 79%. Met name bij de online consument van 55 jaar en ouder is de optie achteraf betalen geliefd. De Duitse consument ervaart achteraf betalen als de meest veilige betaalmethode. Producten die nog niet online betaald zijn kunnen makkelijk geretourneerd worden en de klant hoeft geen bankgegevens in te vullen.

DexPay: achteraf betalen aanbieden in Duitsland

Duitse consumenten en bedrijven gaan sneller over tot aankoop als u de betaalmethode achteraf betalen aanbiedt. Dit is de meest eenvoudige manier van online afrekenen. Daarnaast verhoogt u de betrouwbaarheid van uw webshop. De afnemer hoeft pas te betalen als de producten daadwerkelijk zijn aangekomen.

Paypal

Gedurende de afgelopen jaren zijn in Duitsland digitale betaalmethoden populairder geworden, zo ook PayPal. Bij deze online betaalmethode geeft de consument zijn of haar bankdetails aan één organisatie in plaats van aan alle losse webwinkels. Zo blijft privacygevoelige informatie bij één enkel bedrijf. Voor de webwinkel heeft PayPal het voordeel dat de consument een geverifieerd account heeft, waardoor PayPal garant staat voor de betaling. Een ander voordeel is dat het risico dat mensen hun aankoop niet afronden met 55% verlaagd kan worden als consumenten de mogelijkheid hebben om met Paypal te betalen. Paypal wordt voornamelijk gebruikt voor iets minder grote aankopen.

Creditcard

Ruim de helft van de Duitse online consumenten heeft een creditcard en deze wordt voornamelijk gebruikt bij het doen van grote aankopen. Het betalen met creditcard is het meest populair in de leeftijdscategorie van 26 tot 55 jaar. De meest gebruikte creditcard-providers in Duitsland zijn MasterCard, Visa en American Express. Na het invullen van de persoonlijke gegevens, het creditcardnummer en de kaartverificatiecode (CVC) is de betaling voor de webwinkelier direct afgerond. Hiernaast worden er nog diverse andere betaalmethoden gebruikt door de Duitse consument. Amazon Payments, het betalen in termijnen en een prepaid kaart met een code die ingevuld wordt bij het check-out proces of gebruikt kan worden zoals een creditcard. Het betalen met de Sofortüberweisung is vergelijkbaar met iDeal in Nederland.

Duitse betaalmethoden

Het aanbieden van de juiste betaalmethoden is van grote invloed voor het succes van een webshop. Om aan de betaalwensen van de Duitse consument tegemoet te komen wordt aanbevolen tenminste vier verschillende betaalmethoden aan te bieden. Heeft u de juiste betaalmethoden gekozen? Zorg ervoor dat deze goed geïmplementeerd zijn op de website en maak de betaalmethoden zo vroeg mogelijk op de website bekend. Denk hierbij aan de startpagina of in het begin van het bestelproces. Wilt u meer advies over de juiste keuze van het aanbod Duitse betaalmethoden voor uw webshop, neem dan contact op met de specialisten van Dexport. Of bekijk alvast de voordelen van Dexpay en achteraf betalen.[vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=U4jDWtU4XEs”]]]>