Trending

  • Binnen twee weken live met dexport Shop Launch Los geht's
  • Lokalisatie nodig? Regel je Duitse retouradres via Dexport Los geht's
  • Zes maanden gratis op Kaufland verkopen?Los geht's
  • Je groei versnellen op Amazon? Los geht's
  • Samenwerken met het beste Duitse marketingteam in Nederland? Los geht's
  • Je verkoop boosten met ons Duitse influencer netwerk? Los geht's

Drie veelgestelde vragen van starters op de Duitse e-commerce markt-redirect

Starten op de Duitse e-commerce markt, en nu?

Na een succesvolle start-up op de Nederlandse, en wellicht ook Belgische, markt, gloort er een nieuwe uitdaging voor menig ondernemer. Starten op de best draaiende online markt van Europa: de Duitse online markt. Naast de aantrekkingskracht van deze markt spelen echter ook de angst voor het onbekende en onwetendheid een grote rol. Werpen de stappen die in Nederland succesvol zijn gebleken ook in Duitsland hun vruchten af?

De drie vragen die ons hierover het vaakst gesteld zijn, zijn de volgende:

1. Volstaat het als ik mijn, reeds succesvolle, Nederlandse webshop exact laat vertalen naar het Duits?

Nee, dit volstaat niet. Uw website mist dan alle kenmerken die zorgen voor een betrouwbare Duitse uitstraling, de zogenaamde Duitse look & feel. Zonder deze betrouwbare uitstraling kunt u wellicht enkele aankopen realiseren, maar bereikt u nooit het succes dat u behaalt met een op Duitse consumenten georiënteerde webwinkel. Door de toepassing van de Duitse look & feel neemt u koopdrempels weg en verhoogt u de conversie.

2. Kan ik voor de Duitse markt dezelfde marketingcampagnes hanteren als de Nederlandse (maar dan uiteraard vertaald naar het Duits)?

– Nee, dat kan zeker niet. Nederlandse campagnes richten zich op een Nederlands publiek. De Duitse consument zit wezenlijk anders in elkaar dan de Nederlandse en dient ook in de marketingcampagnes op een andere manier benaderd te worden.

3. Ik start mijn Duitse webwinkel vanuit Nederland, kan ik dan ook het Nederlandse recht aanhouden?

– Nee. Zodra duidelijk is dat een webwinkel zich richt op Duitse consumenten (bijvoorbeeld door het hanteren van de Duitse taal) geldt het Duits (consumenten)recht.

Ons advies voor een goede start op de Duitse e-commerce markt:

Vertrouw op specialisten, zij kennen de Duitse e-commerce markt én vooral de consumenten door en door. Met hun expertise behoeden zij u voor de valkuilen die menig succes reeds in de weg gestaan of vertraagd heeft.

]]>