Trending

  • Binnen twee weken live met dexport Shop Launch Los geht's
  • Lokalisatie nodig? Regel je Duitse retouradres via Dexport Los geht's
  • Zes maanden gratis op Kaufland verkopen?Los geht's
  • Je groei versnellen op Amazon? Los geht's
  • Samenwerken met het beste Duitse marketingteam in Nederland? Los geht's
  • Je verkoop boosten met ons Duitse influencer netwerk? Los geht's

Drie online succesfactoren die uw Duitse business stimuleren

Drie online succesfactoren die uw Duitse business stimuleren

Streeft u er als bedrijf naar om een groot online succes van uw onderneming binnen de Duitse markt te maken. Logisch want met 95% Duitsers die via Google zoekt, 15 miljard omzet die er via Amazon wordt gemaakt en tel daar nog eens circa 30 miljoen Facebook gebruikers bij op en u heeft online een duizelingwekkend getal aan potentiële Duitse consumenten. Maar hoe bereikt u hen allemaal? En hoe zorgt u ervoor dat zij bij uw bedrijf zakendoen? Wellicht een cliché, maar om in Duitsland succesvol te zijn en te blijven kunt u maar het beste een voorbeeld nemen aan de Duitse degelijkheid.  Daarom hebben wij drie succesfactoren op een rij gezet die uw business zullen stimuleren om de Duitse markt te bereiken en tegelijkertijd uw consumenten vast te houden.

#1 Succesfactor 1 – Schakel een Duitse Marketing Manager in

Bij voorkeur schakelt u een Duitse marketing manager in, omdat in Duitsland nu eenmaal andere regels gelden voor online marketing. Zo hechten de meeste Duitse consumenten veel waarde aan keurmerken, specifieke betaalmethoden – zo is het Nederlandse iDeal in Duitsland geen bekend betaalmiddel – en kan de marketeer u ook nog eens van dienst zijn met uw onderscheidend vermogen binnen de Duitse markt. Het is onze ervaring dat iedereen op een bepaald moment in het business proces vast komt te zitten wanneer u de spelregels – in dit geval de marketingregels – van de Duitse markt onvoldoende kent. Daarom is het verstandig een marketingmanager in de hand te nemen die samen met u een groeiplan maakt dat past bij uw huidige groeifase in Duitsland. Aan de hand van dit plan stelt de marketingmanager het optimale team voor u samen om de doelstellingen te behalen.

Wat er vaak gebeurt is het volgende:

U zit vast en ziet niet direct een oplossing en wacht even af of kiest voor een snelle oplossing voor de korte termijn. Of nog vervelender; u onderneemt helemaal geen stappen. Ondertussen blijft het probleem hardnekkig hangen en raakt uw bedrijf als het ware verlamd. Een groeiplan en een marketingmanager die de Duitse markt kent zijn dan een uitkomst.

Waarom is dit zo belangrijk?

Omdat u het meest productief bent en het beste werk aflevert wanneer u op een consistente manier werkt. Als uw business een routine wordt, gaat het ook veel makkelijker. Als u regelmatig stopt of blijft haperen, lijkt het alsof u niet vooruit gaat. Blijf daarom klankborden en vragen en laat een Duitse marketingmanager uw regisseur zijn.

#2 Succesfactor 2 – Uw return on investment besteedt u uit aan Duitse specialisten

Uw return on investment is een essentiële succesfactor. Van SEO en SEA tot social media marketing, data analyse en een volledige Amazon marketing. Er is niets mis mee om met een goed gevoel naar de behaalde resultaten te kijken, wat daar doet u het als ondernemer nu eenmaal voor, of niet ;-)? Return on investment geeft u handige handvatten.

Oplossing:

Op de Duitse markt betreden ondernemers met flair hun Nederlandse merk. Maar realiseert u zich dat u binnen de Duitse markt in wezen een onbekende speler bent. De consument moet u nog leren kennen en hoe fijn is het wanneer u kunt rekenen op de expertise van een gespecialiseerd Duits team die weten hoe u met uw Nederlandse merk de juiste kanalen binnen de Duitse markt moet bewandelen. Samen stappen maken en zo de Duitse markt veroveren… dat klinkt goed, toch?

#3 Succesfactor 3, Lanceer nu – Profiteer van een Duits starterspakket

U loopt al geringe tijd rond met een geweldig businessplan, maar vraagt zich af of het een succes zal worden. Daardoor blijft u uitstellen en verliest u focus, tijd en nog veel meer. Uiteraard is het spannend om een businessplan te lanceren, maar heeft u een idee, ga dan direct van start. Claim bijvoorbeeld alvast uw domeinnaam en een Duits adres of neem contact op met een aantal business partners en filter uw idee. Het gaat hier namelijk om inkomen en wanneer u blijft uitstellen, dan weet u zeker dat het businessplan geen kans van slagen heeft.

Oplossing:

zweefvliegtuigSluit uw ogen en denk aan uw bedrijf in het jaar 2050… Worden tegen die tijd de bestellingen van uw webshop binnen vijf minuten bezorgd? Of brengen uw medewerkers per zweeftrein de aankopen naar de klanten toe? Wij zijn benieuwd naar uw businessplannen en vinden dat dat van uitstel beslist geen afstel moet komen, zodat u met uw Nederlandse bedrijf een degelijke start maakt.
  • dexport starters pakketconcurrentieanalyse en marketingstappenplan
  • professionele zoekmachinevriendelijke vertaling
  • juridische begeleiding door Duitse advocaat
  • websiteoptimalisatie en websitecheck voordat u live gaat (o.a. uitstraling, payment, klantenservice, distributie)
  • resultaatgerichte zoekmachinemarketing (SEO, SEA en linkbuilding)
  • Duitse virtual office met korting
     ]]>