De Duitse e-commerce groeit!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

Goed nieuws voor Nederlanders met een Duitse webshop! Duitse klanten kopen steeds meer online. De interactieve handel heeft een omzet van 48.3 miljard euro behaald (versandhandel inclusief e-commerce). Dat betekent dat circa 81% van de omzet online verdiend wordt.   Top 3 afzetkanalen binnen e-commerce:

  • Duitse marktplaatsen (26 miljard euro omzet)
  • Multichannel-verzender (7.4 miljard euro omzet)
  • Internet-pure player (4.7 miljard euro omzet)
Boven de 39.1 miljard euro die aan vaste goederen zijn omgezet, zijn bovendien ook meer digitale goederen zoals vliegtickets, reizen, tickets voor events en concerten verkocht met een waarde van 10.6 miljard euro. Dit was een omzetstijging van 9.3% voor deze groep.   Sterkste goederengroep in Duitsland:
  • kleding
  • boeken
  • consumenten-elektronica
Kleding was de sterkste groep binnen de interactieve handel met een omzet van 11.6 miljard euro. Boeken komen op plek twee met een omzet van 5.3 miljard euro en op plek drie komt de consumenten-elektronica met een omzet van 4 miljard euro.   Favoriete betaalmethodes in 2013
  • op rekening (38%)
  • incasso (24%)
  • digitale betaalmethodes (19%)
  Conclusie De enorme omzetgroei stemt ondernemers positief en steeds meer Nederlanders durven de stap aan om hun webshop ook op Duitsland te richten. We zijn benieuwd naar 2014!]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…