Conversieoptimalisatie door website optimalisatie?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

website zelf moet de rest doen. A/B tests met de website bieden optimale mogelijkheden om te evalueren welke invloed verschillende aanpassingen op de site hebben. Maak de site zo gebruikersvriendelijk en servicegericht mogelijk! De belangrijkste aanpassingen die u kunt testen voor uw Duitse website: 1. Geef de mogelijkheid om als gast een bestelling te plaatsen 2. Verdeel generieke traffic en maak subcategorieën aan om een beter overzicht te geven, zodat bezoekers snel het gewenste product / service kunnen vinden. 3. Hou het kort! Stuurt u op leads en offerteaanvragen? Vraag niet te veel informatie en probeer het aanvraagformulier in te korten. Duitsers geven niet graag informatie aan derden i.v.m. privacyredenen en haken snel af als het te veel tijd kost. 4. Maak producten vergelijkbaar! Onderzoek bevestigt dat hierdoor het conversiepercentage met 6% kan stijgen en de bouncepercentage met 25% kan dalen. 5. Test je landingspagina! 6. Maak de site betrouwbaar! Dit kan door bijvoorbeeld door het toevoegen van Duitse keurmerken en reviews. 7. Maak de Call-to-Action zichtbaar en plaats deze duidelijk naast de producten. Hier kunt u met verschillende kleuren testen. 8. Biedt een filteroptie aan zodat bezoekers hun gewenste product / service sneller kunnen vinden. 9. Geef de optie om feedback te ontvangen en maak gebruik van deze feedback! Klachten bieden de mogelijkheid te leren, maak hiervan gebruik en optimaliseer uw site naar aanleiding van de aangegeven punten in de feedback. 10. Blijf monitoren, aanpassen en testen. Voorbeelden uit de praktijk: Eelke Verschuur Dexport’s klant Eelke Verschuur heeft haar site www.kommunikation-unterstuetzen.de geoptimaliseerd. Er zijn bijvoorbeeld subcategorieën aangemaakt, waardoor de site overzichtelijker en gebruiksvriendelijker is geworden. Dit heeft het volgende resultaat opgeleverd: bezoekers blijven 15% langer op de site en bekijken 24% meer pagina’s. Daarnaast is het conversiepercentage verhoogd. Falco GmbH Dexport’s klant Falco GmbH heeft het offerteaanvraagformulier ingekort. Hierdoor is het formulier gebruiksvriendelijker en overzichtelijker geworden. Dit heeft geresulteerd in een verdubbeling van de leadgeneratie. Dexport kan ook voor u A/B tests doorvoeren. Neem contact op voor de mogelijkheden.   Welke website optimalisatie tips neemt u mee voor uw website?]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…