Een nieuwe website. Een migratie van magento 1 naar lightspeed
Pflanzkuebelonline.de
Pflanzkuebelonline.de wil de website vernieuwen en overstappen naar een ander CMS aangezien magento 1 niet meer wordt ondersteund. Al sinds de lancering van Magento 2 was duidelijk dat de Magento 1 op termijn niet meer ondersteund zou worden. Een tijd lang bleef onduidelijk wanneer dat precies zou zijn. Eerder dit jaar maakte Magento bekend dat ze het anderhalfjaar van te voren zouden aangeven. Dat moment is nu gekomen, in juni 2020 zal Magento 1 niet meer worden ondersteund. Daarnaast wilden luca lifestyle ook de producten aanbieden via Amazon.
Aan ons de taak om een nieuwe webshop te maken, met een ander CMS, waarbij alles gekoppeld is met Amazon.Â
Onze aanpak op maat
Ons doel was om de brand awareness van Fatboy in het buitenland te vergroten door het implementeren van een Storefront, Sponsored Brands (SB’s) en Product Display Ads (PDA’s).
SB’s verschijnen boven de zoekresultaten van Amazon en brengen de boodschap van het merk over, samen met geselecteerde producten die passen bij de interesses van de klant. PDA’s maken gebruikers bewust van alternatieven bij het doorbladeren van bijvoorbeeld de detailpagina van een ander product.
Door gebruik te maken van Gesponsorde Producten (SP’s), hebben we de verkoop van nieuwe producten direct gestimuleerd.
De campagnes werden opgezet met verschillende keyword-optimalisatie strategieën om alle scenario’s te bestrijken en het succes te maximaliseren.
Storefront + SEA + SEO
Essentieel was het ontwikkelen van een Storefront (shop-in-shop bij Amazon) passend bij het merk, in combinatie met een doordachte SEO- en campagnestrategie. Hierbij werd in ogenschouw genomen welke producten en zoekwoorden per land onder de aandacht moesten worden gebracht. Er wordt vervolgens continu aan de Amazon marketing een aanwezigheid gewerkt om het succes uit te bouwen en klanten de juiste beleving op Amazon te bieden.
Via de Amazon advertenties konden wij de Storefront gebruiken als landingspage. Zo kregen de bezoekers gelijk een goede impressie van Fatboy. Daarnaast is er nu ook een centrale plek waar consumenten makkelijk en snel hun Fatboy producten kunnen bestellen. Bekijk hier wat er allemaal komt kijken bij een Storefront?
Resultaat
Amazon realiseert in de focuslanden de gewenste omzetgroei en biedt de consumenten een verbeterde merkbeleving. FatBoy is zichtbaar voor de belangrijkste zoekwoorden, presenteert zich met professionele advertenties en laat via de Storefront zijn nieuwste producten zien.
Twijfel je en wil je even samen sparren?
Geen probleem! Wij helpen je graag verder aan de telefoon of via een afspraak. Bel ons.
Joyce
Business adviseur
T: 088 339 76 78
E: info@dexport.nl