Bent u net zo mobiel als uw consument?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

Twee punten die belangrijk zijn om te onthouden als er geen aandacht geschonken wordt aan een mobiele website: 1. Als de klant een slechte ervaring heeft bij het eerste bezoek aan de mobiele website − Google noemt dat het zero moment of truth −, dan is de kans groot dat hij later op de desktop voor een ander bedrijf kiest, dat wellicht wel over een goed geoptimaliseerde website beschikte toen hij in de trein op zoek naar zijn product was. Dus ook al koopt de consument (nog) niet op de mobiele site, de kwaliteit van deze website kan wel van invloed zijn op de latere aankoopbeslissing. 2. Als de klant besluit om wel via de mobiele site te kopen en hij daarbij moeite heeft met het navigeren en het bestelproces omdat deze niet geoptimaliseerd zijn, dan kan het zijn dat hij na het inladen van zijn eerste product geen zin meer heeft om verder te winkelen. De gemiddelde orderwaarde ligt daarom ook vaak duidelijk lager dan bij desktopbestellingen. De eerste stap is al gezet als de website een responsive design heeft. Dat betekent dat de website zich automatisch aanpast aan de schermgrootte van het apparaat. Dan maakt het niet uit of het een smartphone, tablet, laptop of een bijna ouderwetse desktopcomputer is. De meeste e-commercesystemen, zoals Magento en WordPress, maken hier al gebruik van. Is uw website al mobiel?]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…