Belang van regionale klanten voor e-commercebedrijven in Duitsland

46% van de Duitse webshops ervaart regionale klanten als waardevol Bron: E-commerce Leitfaden[/caption] Veel webshops gebruiken hun offline winkel om speciale diensten aan te bieden voor regionale klanten. Hierbij gaat het voornamelijk om het ophalen van bestelde producten en retourneren van producten; in mindere mate krijgen regionale klanten kortingsbonnen en profiteren ze van lagere verzendkosten in een bepaalde regio. Kortingsbonnen en lagere verzendkosten bieden sommige online pure players ook aan om regionale klanten te binden; het merendeel (53%) van de online pure players hecht  echter geen waarde aan speciale acties voor regionale klanten. Om regionaal aandacht te trekken wordt het meest gebruikgemaakt van advertenties in de winkel zelf (35%), regionale printmedia (33%) en regionale online platformen, maar ook optredens op regionale evenementen horen er nog steeds bij.]]>

Blijf op de hoogte van de Duitse markt

Maak het verschil met kennis over de Duitse markt door de inspiratie uit onze nieuwsbrief over kansen, projecten en andere ontwikkelingen.

Meer dan 1000+ bedrijven en ondernemers gingen je al voor.
Maak je geen zorgen, we spammen echt niet.