Afhaakredenen consequent verwijderen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

Zoals in eerdere artikelen reeds aangetoond, is een een-op-een kopie van een Nederlandse site in de meeste gevallen ‘duurkoop’. Naast de juridische elementen, de taal van de website, contactgegevens en de rangschikking van verschillende elementen op de site is doorlopende websiteoptimalisatie essentieel. Uiteraard geldt dit voor alle landen en u bent er in Nederland waarschijnlijk ook allang mee bezig. In Duitsland wordt het nog belangrijker, omdat de Duitse consument over het algemeen niet na de eerste klik koopt, maar vergelijkt. Plus: de markt is vijf keer zo groot, de concurrentie in de meeste branches is ook aanzienlijk hoger dan in Nederland. Het resultaat hiervan zijn hogere kosten per conversie. Om rendabel te kunnen draaien is het dus uitermate belangrijk om geïnteresseerde bezoekers geen afhaakredenen te geven en ze zo snel en zo goed mogelijk te overtuigen om te kopen.
Afhaakredenen verschillen per branche, land, regio, doelgroep… noem maar op. In Duitsland zijn er een aantal overeenkomsten tussen deze groepen, zo kan bv. een duidelijk getoond, lokaal telefoonnummer in het bestelproces de conversies laten stijgen, aan de andere kant kunnen informatiebuttons met slecht vertaalde Nederlandse/Duitse informatie veel mensen afschrikken.
Websiteoptimalisatie op basis van precieze, duidelijke webstatistieken en expertkennis is voor het langetermijnsucces in Duitsland van doorslaggevend belang. Immers zijn de meeste Nederlandse webshops met de Duitse doelgroep, hun behoeften en wensen op online gebied minder vertrouwd dan met hun Nederlandse doelgroep.
Interessante artikelen:
]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…