Trending

  • Binnen twee weken live met dexport Shop Launch Los geht's
  • Lokalisatie nodig? Regel je Duitse retouradres via Dexport Los geht's
  • Zes maanden gratis op Kaufland verkopen?Los geht's
  • Je groei versnellen op Amazon? Los geht's
  • Samenwerken met het beste Duitse marketingteam in Nederland? Los geht's
  • Je verkoop boosten met ons Duitse influencer netwerk? Los geht's

6 tips om uw kerstomzet een boost te geven

Hoe Duitse online shops op de kersttijd kunnen inspelen!

Hoe kan het ook anders, Kerstmis staat weer voor de deur. En zoals elk jaar komt de Kerst weer veel te snel en onverwacht. In september worden al de eerste pepernootjes verkocht en uiterlijk november komen de kerstlichtjes buiten te hangen. De voorbereidingen voor Kerst kunnen nogal spannend en hectisch zijn. Dit geldt niet alleen maar voor de particuliere mensen, maar vooral voor online shops die de kersttijd willen benutten om het optimale rendement uit de campagnes te halen. Maar waarop moet worden gelet bij de optimalisatie van de campagnes? Hoe kunnen online winkels de kersttijd optimaal benutten om het beste resultaat te genereren? Google heeft voor Duitse online shops de “Holiday Checking List” opgesteld. Duidelijk geven ze hier aan wat online winkels kunnen doen om het maximale uit de campagnes te halen. Vooral de Duitse online klant is seizoensgevoelig en het is dan ook voor elke online winkel een vereiste om hierop in te spelen. √ Budgetplanning Budgetplanning is een essentieel onderdeel voor alle online campagnes, de kersttijd is hier geen uitzondering in. Google adviseert om naar de cijfers van het afgelopen jaar te kijken. Juist in combinatie met actuele trends en ontwikkelingen valt hier met een analyse veel waardevolle informatie uit te halen. In november moeten de campagnes voor Kerst al zo goed mogelijk draaien, om vast te kunnen stellen of het geplande budget daadwerkelijk voldoet. Is het niet voldoende,  moeten online winkels zich alleen focussen op goed converterende campagnes voor de kersttijd. √ Agenda bijhouden

Ook hier geldt weer om cijfers en statistieken van het afgelopen jaar te raadplegen. Kijk welke acties en PR-Stunts goed geconverteerd hebben en welke niet. Probeer zo goed mogelijk te achterhalen welke acties het meeste hebben opgeleverd en kijk of ze dit jaar ook van toepassing zijn.

√ Crisis Management

Ontwerp een plan voor mogelijke crisissen en bepaal gezamenlijk met uw team wat jullie als crisis opvatten, wie voor de oplossing verantwoordelijk is en hoe lang de crisis kan duren. Zo weet iedereen intern wat te doen en hoe het probleem kan worden opgelost.

√ Optimale zoekwoorden

De keuze voor de optimale zoekwoorden is juist voor de kerstijd essentieel. Kijk of alle relevante zoekwoorden voor Kerst zijn opgenomen in de campagnes.

√ Identificatie van top producten

Identificeer producten die tijdens de kersttijd altijd goed converteren en zorg ervoor dat deze producten op voorraad liggen. Zo voorkomt u knelpunten tijdens de levering.

√ Mobile advertenties

Google adviseert om meer te focussen op mobiele advertenties. Het is noodzakelijk dat elke online shop mobiel toegankelijk is en ook geoptimaliseerd is voor smartphones.

Met een goede optimalisatie van de campagnes is de weg vrij voor een gezellige Kerst met mooie cadeaus!]]>