3e editie Crossborder E-commerce Event 2015 wederom een groot succes

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

Op 9 september 2015 organiseerde Dexport in samenwerking met BBP Media de derde editie van het Crossborder Event. Een succesvolle dag met interessante cases uit de e-commerce, handige inzichten, tips en tricks en het ontmoeten van nieuwe en oude bekenden tijdens de netwerk bbq. Voor u vatten wij alle highlights van de dag nog een keer samen.

Na de opening van het event door Ronnie Overgoor, trapte Kitty Koelemeijer van de Nyenrode Business University af: grote marktplaatsen zoals Amazon in de Westerse wereld en Alibaba of Tmall in Azië staan ver bovenaan de lijst met de hoeveelheid aan online verkopen. Kleinere online shops kunnen op het succes van deze grote platformen meeliften of zich door het kiezen van de juiste niche weten te onderscheiden, zo blijkt onder andere uit de voorlopige resultaten van het uitgevoerde onderzoek in samenwerking met Shopping Tomorrow. Aansluitend presenteerde Dennis van Allemeersch, CEO van Hotelbooker (Hotelspecials.nl), zijn ervaringen met internationaal zaken doen in de travelbranche. Zijn belangrijkste advies voor internationale ondernemers: houd hetzelfde platform met algemeen gezien dezelfde producten aan maar houd rekening met kleine culturele verschillen. Zo kan bijvoorbeeld de leefstijl in een specifiek land de voorkeuren voor het productassortiment beïnvloeden. De laatste keynote spreker van deze middag was Noor de Bruijn van MS Mode: de integratie van offline en online kanalen voor de ultieme multichannel strategie stond bij haar centraal. Break-Out Rondes

Na deze eerste twee presentaties hadden alle aanwezigen de mogelijkheid om voor het tweede blok het programma individueel samen te stellen. De keuze bleek nog wel lastig te maken! In totaal werden er drie zogenaamde “Break Out” rondes gehouden. Tijdens de eerste ronde presenteerden Patrick Kerssemakers van Fonq, Jermy Leeuwis van Alpine Hearing Protection en Damien Poelhekke van Made.com hun ervaringen met de internationale uitrol. Belangrijke learnings uit deze speeches bleken o.a. het belang om met native specialisten samen te werken en het schrijven van SEO content voor de bezoeker in plaats van Google.

In de tweede ronde leidden verschillende specialisten de zogenaamde thematafels voor onder andere betalingsmogelijkheden, logistiek, direct mail en verschillende landen zoals Duitsland, België, Frankrijk en Spanje. Gemeenschappelijke deler van alle landenspecialisten was het advies om de uitrol in een ander land als een nieuwe start-up te zien waarbij veel aandacht, tijd en focus vereist zijn.Tegelijkertijd konden aanwezigen ook aan een paneldiscussie met de genomineerde bedrijven van de Cross Border Challenge deelnemen. Tijdens de laatste Break Out ronde informeerden Marco Coninx, auteur van “Verover Europa via Amazon”, Geert Jan Smits van Flinders en Rogier van Camp van Leapp de aanwezigen over hun To-Do’s voor een internationale uitrol in o.a. China en Duitsland. Ook hier konden alle luisteraars weer veel nuttige informatie en tips opsteken: zo is bijvoorbeeld Amazon een prachtig kanaal voor het testen van de bestlopende producten en is voor het veroveren van de Chinese markt een gespecialiseerd webbureau onmisbaar.

Cross Border Challenge 2015

Als afsluiter van de middag werd de winnaar van de Cross Border Challenge gekroond. De winnaar van de Challenge 2015 is Zus & Zomer! Ook Sepay en Greendaddy maakten kans op de prijs.

© BBP Media & Dexport / Giuseppe Toppers]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…