10 punten hoe je tijdens de zomerluwte goed bezig blijft met je webshop

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Delen

1. Optimaliseer je shop en pas je SEO aan Heb je er anders geen capaciteit voor: nu kun je gerust de zoekwoordanalyse van je SEO specialist pakken en deze in je site integreren. Laat minder drukke verkopers leuke productomschrijvingen schrijven en plaats deze op de site. 2. Linkbuilding Linkbuilding kan een tijdsintensief, uitdagend en ingewikkeld traject zijn. Als er in de zomermaanden capaciteit vrij is, kunnen medewerkers daarvoor zorgen en nieuws en trucjes etc. over producten met link in blogs en netwerken te verspreiden. Let op dat het niet te gedwongen wordt. 3. Creëer bijzondere prikkels om te kopen In de zomermaanden is het een mogelijkheid met mooie dagaanbiedingen etc. bijzondere koopprikkels te creëren. Denk daarbij ook aan aanbiedingen zoals bij Groupon.de – een specifiek product in een bepaald aantal of alleen voor een bepaalde tijd voor een super scherpe prijs zoals bijv. op ibood.de. 4. Laat je brand daar zien waar de doelgroep nu is Daarbij kun je aan banners op weersites denken of ook klassieke reclame aan het strand, guerrilla op servetten in de ijssalons in een bepaalde buurt en meer. Wees creatief en volg je doelgroep. 5. Optimaliseer de webshop voor mobiele apparaten Mobiel is de nieuwe trend, dat wordt op alle vakdagen en vergaderingen van de branche duidelijk. De eerste stap om deze trend niet te missen is de webshop ook mobiel bezoekbaar te maken. Sowieso is het handig, want als de klant niet thuis of op het werk achter een computer zit, kan hij je site nog steeds mobiel (vanuit vakantie of het strand) bereiken. 6. Beloon trouwe klanten Halverwege het jaar is het een aanrader om je klanten eraan te herinneren, dat je er nog steeds bent. Klanten kunnen middels een nieuwsbrief met een cadeaubon of een kortingscode herinnerd worden. Vooral als kerst een goede periode voor je producten is, kan deze reminder positieve effecten op latere business hebben. 7. Op nieuwsbrief-abonnementen-jacht Ieder nieuwsbriefabonnement dat nu met een zomer-prijs-spel of dergelijke kan worden ‘gewonnen’ kan een potentiële klant voor de kerstperiode zijn. Door zomeracties en spelletjes gewonnen nieuwsbriefabonnementen zijn potentiële klanten voor winter en kerst. Er kunnen leuke beloonacties worden verzonnen, bijvoorbeeld een code voor een cadeau of korting bij de volgende bestelling als nu op de nieuwsbrief wordt geabonneerd. 8. Tijd voor renovatietrajecten Grote verbeteringstrajecten die voor een webshop gepland waren, kunnen nu worden uitgevoerd. Als er nu iets mis gaat, is de gemiste omzet procentueel waarschijnlijk een stuk lager dan tijdens de drukkere periodes van het jaar. 9. Plan de herfst en het winterseizoen Nu kunnen plannen gemaakt worden en eerste stappen voor het winterseizoen worden genomen, als dat eerder nog niet is gebeurd. Er kan alvast contact met potentiële partners worden opgenomen en bepaalde teksten kunnen alvast geschreven worden. Ook nieuwsbrieven kunnen nu al worden klaar gezet en dit is de tijd om alvast nieuwe acties te bedenken. 10. Ontspannen en uitrusten Als je klant het kan, dan kun jij het ook – even uitrusten! Neem zelf ook even de tijd om afstand te nemen van de e-commerce wereld, zodat je daarna weer met nieuwe energie aan de slag kunt! Heb jij nog ideeën hoe een webshop-eigenaar zijn “Sommerloch” kan vullen?]]>

Wil jij ook de Duitse markt veroveren?
Neem vrijblijvend contact met ons op.

Redactie Dexport
Redactie Dexport

Mis niks over de Duitse markt! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief…