Dexport Geschiedenis

Home / Over Dexport / Dexport Geschiedenis

Dexport, terugblik in de tijd!

Wij werken sinds tien jaar voor  snelgroeiende bedrijven en bekende merken op de Duitse markt. Elk bedrijf biedt ons een unieke uitdaging!

dexport2006Het startpunt … 2006: dé online Duitslandspecialist! 
Na jarenlang werken met klanten voor ons internetbedrijf e-Marketing Support zien we in 2006 een niche in de markt, wat resulteert in Dexport: dé e-commerce specialist voor de Duitse markt. Dit is geen toeval! Oprichter Andreas Giese, geboren en getogen in Berlijn, en zijn vader, de Duitse advocaat Hans Giese, vormen de basis van het bedrijf. In dit jaar starten we het bedrijf Dexport, dat klanten vooral ondersteunt met vertalingen, SEO en linkbuilding.

… 2007
Er is vraag naar een in e-commerce gespecialiseerd bedrijf voor de Duitse markt. Dit wordt onderschreven door de persaandacht van Het Financieele Dagblad, Twinkle (webwinkelvakblad) en de Kamer van Koophandel. Dexport wint dit jaar de innovatieprijs van Twinkle tijdens de TCD en presenteert zich op de Thuiswinkel Update. De eerste succesvolle Nederlandse webwinkels starten in Duitsland.

… 2008
Het dienstenpakket wordt uitgebreid voor starters op de Duitse markt. Er wordt veel kennis vergaard om webshops te kunnen optimaliseren. Conversieverhogende elementen als keurmerken, payment en Duitse look & feel worden onderzocht en in de praktijk getest. Voor reeds actieve klanten worden de diensten Google AdWords en affiliate marketing doorontwikkeld. In dit jaar kiezen klanten als Sunweb en Rituals voor onze dienstverlening. Omdat veel webbureaus moeite hebben om de noodzakelijke aanpassingen voor de Duitse markt snel en correct door te voeren wordt de Dexport Webshop geïntroduceerd: een optimale totaaloplossing voor de Duitse markt.

… 2009
Inmiddels is duidelijk dat een een-op-eenvertaling onvoldoende is voor succes in Duitsland en dat de shops die het meest succesvol zijn, Duits overkomen en beschikken over Duits personeel. Daarom ontstaat er meer aandacht voor partneroplossingen die leiden tot een daadwerkelijk Duits bedrijf voor onze klanten. Voor de diensten GmbH oprichten, Duitse klantenservice en Duitse Virtual office wordt kennis vergaard en worden de juiste aanbieders geselecteerd, met wie we effectieve partnerproducten ontwikkelen.

dexport2010… 2010, 2011 en 2012
Het bepalen van de succesfactoren van onze klanten staat centraal in onze dienstverlening: de USP’s vinden, relevante traffic genereren en de website doorlopend optimaliseren. Binnen onze organisatie zijn leadership, effectieve marketing en goed opgeleid Duits personeel kernbegrippen geworden.

In 2011 zijn we gestart met de blog www.duitsemarkt.nl. Hierop vindt u informatie van Dexport, partners en klanten over hun ervaringen in Duitsland.

Sinds september 2012 bestaat de website www.duitsadres.nl. Via deze website kunt u eenvoudig en betaalbaar een post- en retouradres in Duitsland huren. Ook biedt dit concept u de mogelijkheid om uw Duitse klantenservice te organiseren.

… vanaf 2013
Google, Amazon en social media. Deze kanalen winnen terrein en worden steeds belangrijker voor (r)e-tailers en brands. Daarom heeft Dexport ervoor gekozen om in deze tak van sport te excelleren. Door de beste tooling in te kopen, zelf te ontwikkelen en ons opleidingstraject te verbeteren willen we hierin koploper zijn en blijven.

Wij leren elke dag door de ambitie van onze klanten!

Share deze pagina:

Facebooktwitterlinkedinby feather
© 2017 Dexport.nl